سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علوم سیاسی
 

  37- از نظر نیچه طبق فرمول اسپرینگنز بحران امروزی چیست؟ اینست که انسان امروزی دنبال اقتدار است ولی روحیه بندگی پیدا می کندوستم است برای مفهوم اراده نیچه معتقد است که ستمگری به بردگی ختم نمی شود واین روحیه باعث می شود که خود آزادی در فرد بوجود آید واین روز به روز افزایش می یابد یعنی در زندگی تکرار می شود واین شرایط به شکوفایی انسان نمی انجامد .

38- نیچه در کتاب اراده معطوف به قدرت چه چیزی را باعث تهی شدن اروپا می داند وعلت جنگ های قرن بیستم چیست؟ تجربه جزء گرایی اروپا یعنی ملت ملت شدن اروپا باعث تهی شدن اروپا شده است و در قرن بیستم جنگ ها برای قدرت نیست بلکه جنگ اندیشه است .

39- به چه دلیل نیچه با سقراط مخالفت می کرد؟ چون سقراط خرد ورزی را مطرح کرد نیچه با او مخالفت کرد ومعتقد بود وقتی دواصل اخلاقی روبروی هم قرار گیرند خرد نمی تواند مشکل آنها را حل کند.(البته با تراژدی سقراط مخالف نبود)

40- به چه دلیل نیچه با مسیحیت مخالفت می کرد؟اخلاق مسیحیت که بندگی است باعث سستی و زبونی فرد می شود واین خود مانع رشد انسان می گردد.

41- به چه دلیل نیچه با نظام سرمایه داری  مخالفت می کرد؟ زیرا اصالت فایده وسود اصل قرار می گیرد واین خود باعث جلوگیری از رشد روح انسان می شود

42- انسان جامعه مدرن از نظر نیچه چگونه انسانی است؟ انسانی که همه ی  زبونی را تحمل می کند وبی مایگی انسان را به نمایش می گذارد.

43- به عقیده نیچه تکرار  بی پایان به چه معناست؟ تکرار بی پایان مربوط به زندگی انسانهاست اینکه همه چیز در زندگی تکرار می شود ومعنی واقعی آن اینست که باید طوری زندگی کنیم که این کارهایی که امروز انجام می دهیم ودر موقعیتی که هستیم اگر هزار بار هم تکرار شود باز همان کارهارا تکرار کنیم (این حرف نیچه با کانت یکی است).

44- عنصر نا خود آگاه از نظر نیچه چیست؟ در ذهن انسان عنری وجود دارد که زمینه روشنگری را برای انسان بوجود می آورد که به آن عنصر ناخود آگاه می گوید.

45- هرکس دنباله رو نیچه باشد چگونه عمل می کند؟ جامعه مدرن وسرمایه داری را زیر سئوال می برد زیرا باعث ساختن انسان شریف نمی شود .

 46 تفاوت بین دیدگاه فیخته وکانت در مورد مذهب مسیح چه بود؟ برای فیخته مذهب پایه اخلاق است وبرای کانت اخلاق پایه مذهب است.


[ دوشنبه 93/8/5 ] [ م. مباشری ] [ لطفا نظر دهید ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره سایت

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 68
کل بازدیدسایت: 403933
انقلاب اسلامی