سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علوم سیاسی
 

عملیات تروریستی تهران و ناکامی دشمنان ایران اسلامی 

   در ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 17/3/96 دو تیم تروریستی به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی اقدام به عملیات تروریستی کردند. تهاجم به حرم امام در همان ساعات اولیه که از سوی دو نفر انجام گرفت با عملیات انتحاری اولی و کشته شدن نفر دوم به پایان رسید. تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر نیز همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران، یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی‌های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می‌رسند و تیم سومی هم که قصد عملیات در جای دیگر را داشته با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) قبل از هرگونه اقدامی دستگیر می شوند.داعش مسئولیت این حملات را پذیرفته است. گرچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران هیچ گاه چشم دیدن امنیت کشور را نداشته و می خواند با چنین اقدامات کور و ضد بشری ایران را ناامن جلوه دهند اما روشن است که حمله به شهروندان بی گناه و و کارکنان دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها از روی کینه ورزی با ملت و انقلاب اسلامی بوده و نشان دهنده ضعف دشمنان در برابر نیروی وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب مختلف است.

در خصوص این عملیات تروریستی نکاتی قابل توجه و بررسی است که به آن پرداخته می‌شود:

- گرچه تعدادی از هموطان عزیزمان به شهادت رسیده و یا زخمی شدند اما سربازان دلیر ولایت با هوشیاری و سرعت عمل بالا وارد صحنه شده و همه ی مزدوران را به هلاکت رسانده و مردم با صلابت ایران عزیز هم هیچ ترس و وحشتی از این ترقه بازی های کودکانه به خود راه نداند.

-این حادثه از سوی مقامات سیاسی کشورهای مختلف از جمله عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان، لبنان محکوم شده و همینطور مقاماتی مانند فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنتونیو تاجانی رئیس پارلمان اروپا محکوم شد اما از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واکنشی را شاهد نبودیم که نشانگر کاربرد استاندارد دوگانه در رفتارهای سیاسی و در برخورد با کشورهاست. همینطور می‌توان گفت که سفر ترامپ به منطقه و قرار داد سنگین نظامی با عربستان سعودی و چراغ سبز به این کشور برای تحت فشار قرار دادن قطر موجب تشدید التهاب در منطقه و روحیه گرفتن عناصر تروریست شده است.

- تنها چند ساعت پیش از حمله تروریستی به تهران، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اعلام کرده بود که ایران باید برای دخالت در منطقه‌ تنبیه شود. اگرچه داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته اما مسئولیت دولت سعودی در این خصوص روشن است.

- این عملیات تروریستی اگرچه در تهران انجام گرفته اما با توجه به مکان‌های مورد حمله (مرقد امام راحل که مکانی عمومی است و بخش مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی) فاقد ارزش عملیاتی است.

- تعدادی از عناصر تروریست دستگیر شده‌اند و اعترافات آنها بسیار مهم و افشاگر نقش عناصر پشت پرده خواهد بود. همانطور که از ظهور داعش بیش از 60 گروه وابسته در ورودی مرزهای کشور متلاشی و یا دستگیر شده و نیروهای نظامی ، انتظامی و اطلاعاتی ایران اسلامی اشراف کامل بر تحرکات و نقشه راه این گروهک دست ساخته امریکایی - صهیونیستی وهابی دارد.

- همگان می دانند که ایران اسلامی از امن ترین کشورهای منطقه است و این امنیت و آسایش که امروز در جامعه حکم فرماست نتیجه تلاش و گذشت همین نیروهایی است که با گذشت از جان خود امنیت را برای ما به ارمغان آورده اند و امروز هم با اقدام به موقع جلوی بروز حادثه ای بزرگ را گرفتند.


[ پنج شنبه 96/3/18 ] [ م. مباشری ] [ لطفا نظر دهید ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره سایت

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدسایت: 403547
انقلاب اسلامی